Epidural Kateterden Yanlışlıkla Neostigmin-Atropin Karışımı Uyguladık [Turk J Anaesthesiol Reanim]
Turk J Anaesthesiol Reanim. 2014; 42(5): 273-276 | DOI: 10.5152/TJAR.2014.92300  

Epidural Kateterden Yanlışlıkla Neostigmin-Atropin Karışımı Uyguladık

Demet Yüksel Yıldırım, Feray Gürsoy
Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi, Anestezi ve Reanimasyon Anabilim Dalı, Aydın, Türkiye

Yanlış enjektör ve ampul seçimi, epidural ve intravenöz hattın karıştırılması ve hatalı doz uygulaması anestezide sık karşılaşılan ilaç uygulama hatalarıdır(1). Bu olgu sunumunda üreterovezikal darlık nedeniyle operasyona alınan, yanlışlıkla epidural kateterden revers uyguladığımız bir çocuk hastayı sunarak anestezide hatalı ilaç uygulamalarına dikkat çekmek ve buna engel olmak için alınması gereken önlemleri irdelemeyi amaçladık.

Anahtar Kelimeler: Epidural, neostigmin, atropin, ilaç hataları


Inadvertent Administration of Neostigmine-Atropine Mixture from Epidural Catheter

Demet Yüksel Yıldırım, Feray Gürsoy
Department of Anesthesia and Reanimation, Adnan Menderes University, Aydın, Turkey

Most of the errors encountered during drug applications at anesthesia may arised from the selection of wrong syringe and ampoule, confusion of epidural and intravenous line or incorrect dose administration(1). In this case report, accidentally application of reverse drugs via epidural catheter to a patient who was operated for ureterovesical stenosis was presented. We aimed to take care of drugs errors in anesthesia practice and to discuss measures to be taken to prevent it.

Keywords: Epidural, neostigmine, atropine, drug errors


Demet Yüksel Yıldırım, Feray Gürsoy. Inadvertent Administration of Neostigmine-Atropine Mixture from Epidural Catheter. Turk J Anaesthesiol Reanim. 2014; 42(5): 273-276

Sorumlu Yazar: Demet Yüksel Yıldırım, Türkiye


ARAÇLAR
Tam Metin PDF
İngilizce Tam Metin
Yazdır
Alıntıyı İndir
RIS
EndNote
BibTex
Medlars
Procite
Reference Manager
E-Postala
Paylaş
Yazara e-posta gönder

Benzer makaleler
PubMed
Google Scholar