Sentetik Kannabinoid ‘Bonzai’ İntoksikasyonu: Altı Olgu Serisi [Turk J Anaesthesiol Reanim]
Turk J Anaesthesiol Reanim. 2015; 43(5): 347-351 | DOI: 10.5152/TJAR.2015.05668  

Sentetik Kannabinoid ‘Bonzai’ İntoksikasyonu: Altı Olgu Serisi

Dursun Fırat Ergül, Serdar Ekemen, Birgül Büyükkıdan Yelken
Osmangazi Üniversitesi Tıp Fakültesi, Anestezi ve Reanimasyon Ana Bilim Dalı, Yoğun Bakım Ünitesi, Eskişehir

Sokak dilinde “bonzai” olarak bilinen “1-naftalenil methanon”, diğer adıyla JWH-18 grubu, sentetik kannabinoid grubuna ait bir uyuşturucu maddedir. 2004 yılı başlarında internet üzerinde ve özel marketlerde satışına başlandığı görülmektedir. Esrarın etken maddesi olan delta 9-tetrahidrokannabinol (THC) ile kimyasal olarak benzer bir yapısal özellik gösterir. 2013 yılında EMCDDA (European Monitoring Centre of Drugs and Drug Addiction) tarafından yapılan bir çalışmada 102 çeşit sentetik kannobinoid madde tespit edilmekle beraber 1997 yılından bu yana 200’ü aşkın madde bildirilmektedir. Biz bu vaka takdiminde; kısa bir zaman dilimi içerisinde yoğun bakım servisinde takip ettiğimiz kullanım öyküsü olmasına rağmen kanda saptanamamış bonzai almış 6 hastanın, klinik seyrini, tedavi yönetimini ve tanı koymakta yaşanan güçlükleri tartışmaya çalıştık.

Anahtar Kelimeler: Kannabinoidler, entoksikasyon, deliryum, akut böbrek yetmezliği, kompartman sendromu


Synthetic Cannabinoid ‘Bonzai’ Intoxication: Six Case Series

Dursun Fırat Ergül, Serdar Ekemen, Birgül Büyükkıdan Yelken
Department of Anaesthesiology and Reanimation, Unit of Intensive Care, Osmangazi University Faculty of Medicine, Eskişehir, Turkey

In the language of the streets, ‘bonzai’, known as ‘1-naphthalenyl of methanol’, also known as JWH-18 group, is a drug belonging to the group of synthetic cannabinoids. At the beginning of 2004, it started to be sold on the internet and it is seen that private markets. It has structurally similar chemical characteristics as delta 9-tetrahydrocannabinol (THC), the active substance in marijuana. In 2013, in a study conducted by the European Monitoring Centre of Drugs and Drug Addiction (EMCDDA), 102 varieties of synthetic cannabinoids were identified; however, more than 200 substances have been reported since 1997. In this study, we report the difficulties in the clinical course, treatment and management of six patients that had a use history of bonzai although it was not detected in blood in a short period of time in the intensive care unit.

Keywords: Cannabinoids, intoxication, delirium, acute renal failure, compartment syndrome


Dursun Fırat Ergül, Serdar Ekemen, Birgül Büyükkıdan Yelken. Synthetic Cannabinoid ‘Bonzai’ Intoxication: Six Case Series. Turk J Anaesthesiol Reanim. 2015; 43(5): 347-351

Sorumlu Yazar: Dursun Fırat Ergül, Türkiye


ARAÇLAR
Tam Metin PDF
İngilizce Tam Metin
Yazdır
Alıntıyı İndir
RIS
EndNote
BibTex
Medlars
Procite
Reference Manager
E-Postala
Paylaş
Yazara e-posta gönder

Benzer makaleler
PubMed
Google Scholar